Wednesday, June 17, 2009

Tindakan Nizar merupakan samseng politik

YB adalah salah seorang anggota Parlimen Bukit Gantang Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mendakwa tindakannya melaungkan “Hidup Rakyat, Bubar DUN” sebaik mengangkat sumpah pada sidang Dewan Rakyat Isnin lepas adalah satu tindakan spontan yang tidak dirancang. Logik kah tindakannya tidak dirancangan? Ini adalah propaganda politik dilakukan untuk menarik perhatian rakyat melihat siaran langsung tv1, isnin lepas.

Ia juga merupakan satu peluang keemasan bagi beliau untuk meluahkan perasaan kerana kecewa dengan situasi politik di Perak, katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini. “Jika saya membuat perkara sama di jalan-jalan di Perak, sudah tentu saya akan digari, jadi ia adalah satu peluang keemasan bagi saya. Ia merupakan satu situasi spontan yang memberi kesan yang luar biasa,” katanya. Betul kah?

Isnin lepas Mohammad Nizar diarah keluar daripada Dewan Rakyat oleh Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia kerana melanggar etika pakaian dengan memakai satu lilitan bertulis “Bubar DUN” pada songkoknya. Beliau juga melaungkan “Hidup Rakyat, Bubar DUN” (Perak) sebaik mengangkat sumpah. Saya berbangga dengan Speaker tindakan tegasnya dan mengarah keluar YB ahli parlimen Bt. Gantang dihalau keluar. Pihak pembangkang selalu saja mengadakan keadaan huru-hara di luar dewan rakyat mahupun di luar dewan. Masalah pihak tertentu adalah mereka belum lagi mendapat majoriti 2/3 keputusan PIRU ke-12 yang lalu tetapi telah cuba besar kepala dan selalu bertindak bodoh!..

Perbuatan yang dilihat seolah-olah membawa budaya samseng di Dewan Rakyat, Mohammad Nizar berkata tindakannya hanya sekadar mempertahankan perlembagaan negara untuk rakyat Perak. Pihak2 tertentu ini selalu membuat kejutan negatif sehingga mengakibatkan maruah dewan rakyat tercemar dan tercalar. Dipetik dari berita.

No comments: