Wednesday, January 7, 2009

" FAHAMILAH.. KEKEJAMAN ISRAEL DI PALESTIN"

Pada saat dunia melangkah masuk tahun baru 2009, rejim Israel bertindak samseng, sombong dan kejam menyerang Tebing Gaza di bumi Palestin hingga rencana dicatat 500 orang rakyat Palestin, anak-anak kecil, suci dan comel tanpa dosa mengakhiri hayat di bumi Allah. Kita tidak wajar lupa sejarah agama dan politik Israel. Bani Israel merupakan bangsa manusia yang membunuh para nabi, menipu nabi dan melanggar PERLEMBAGAAN MADINAH. Tahukah anda???

Dulunya, bangsa ini bangsat melarat dan berkelana pada zaman Nabi Musa A.S. Dilayan hina dan dipandang serong oleh negara di Eropah oleh itu, negara di Eropah dan di Asia Barat membuat satu perjanjian yang disebut “Perjanjian Balfour”, naungan British telah menempahkan Israel di bumi Palestin. Ini telah mencetuskan konflik perang dan korban serta tumpah darah yang tidak sedikit maka atas dosa apakah rakyat Palestin dibebani derita yang tidak berkesudahan.

Aldolf Hitler telah menghidu kejahatan Yahudi dan membunuh hampir 2 juta dalam perang dunia ke-2 di Eropah. Kini, PBB melakonkan watak sabar dan pendiam, bacul dan dikongkong Amerika Syarikat. Liga Arab dan OIC sekadar membaca skrip dan dialog stereotype. Hal ini berlaku kerana kelemahan negara Islam, perpecahan dikalangan Liga Arab dan OIC. Qatar, Arab Saudi, Kuwait adalah sekutu Amerika Syarikat hanya Syria dan Iran berani mengutuk dan menegur keangkuhan Israel. Negara Arab menilai Hamas sebagai ancaman kepada status quo dan bersikap kritikal kerana berjuang atas landasan Islam. Moralnya keberanian Hamas wajar diteladani oleh umat Islam di Malaysia. Kita wajar insaf, sedih, marah dan benci akan biadap dan tidak bertamadun Israel dan Amerika Syarikat.

Sikap individualistik Liga Arab, OIC, kelemahan perpaduan, kelemahan teknologi menghambat kekuatan Islam menghadapi Israel.

Malaysia adalah rakan dagang utama Amerika Syarikat melalui pelaburan dan perdagangan. Berkesanlah langkah permulaan dengan cara BOIKOT produk & DOLAR U.S. Apakah kita perlu lagi menganjur Persidangan Negara Palestin dan Perhimpunan Palestin?.. Apakah perlu negara Islam berkuasa nuklear lebih banyak dan muncul di mata dunia?.. Disamping Iran dan Pakistan. Oleh itu, iman dan isu perpaduan Islam dan Melayu dengan kekuatan politik dan ekonomi penting, malah relevan dalam perjuangan menegak maruah dan kesucian Islam.

No comments: