Monday, February 14, 2011

1 ANALISA TRANSFORMASI POLITIK KEPIMPINAN NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Malaysia sedang menjalani beberapa transformasi di bawah kepimpinan Dato Seri Najib Tun Abdul Razak. Penyatuan dan perpaduan rakyat dijana melalui gagasan 1 Malaysia semakin menjadi nyanyian rakyat dan slogan harian bermakna demi menuju wawasan Negara.

Prestasi setiap kementerian dan jabatan diukur melalui petunjuk Indek Prestasi KPI. Demi menjana pembangunan Negara dan kemakmuran rakyat Pelan Transformasi Ekonomi dilaksana dengan pelaburan ratusan billion. Pelaksanaan RMK10 dan NKRA serta Pelan Trasformasi kerajaan sedang berjalan dengan jayanya.

Satu lagi trasformasi yang dijanjikan oleh Najib tun Razak Transformasi politik di Negara ini. UMNO adalah parti politik yang telah lama menjalankan transformasi politik dan idealisme bangsa demi kesejahteraaan rakyat.

Perubahan perlembagaan UMNO menyaksikan pemimpin UMNO bakal dipilih oleh ratusan ribu ahli bukannya 1,400 ahlinya.

Pemilihan calon ditentukan oleh kehendak akar umbi, bahagian UMNO dan kebolehan menang calon ( winable candidate ) menjadi element baru demi strategi memenangkan calon UMNO.

Mengadakan konvensyen BN dalam meruncing jalan, dalam dasar dan strategi kearah perpaduan dan keuntuhan BN menjuarai rakyat dan memperkukuh agama nasional.

Pendekatan diplomasi dan bersemuka ini mampu merapatkan hubungan kejiwanaan dan mengumpul maklumat serta penulisan dan merencana kejayaan dalam pilihanraya ke-13 kelak.
Ahli Parlimen dan pemimpin UMNO wajar tidak lupa penyakit Lupa diri, sombong, Bongkak yang menjadi penyakit kronik mampu menjelmakan kebencian rakyat, ahli parti dan
masyarakat.

Rentetan kemenangan UMNO dan calon BN dalam siri pilihanraya kecil memperlihatkan dasar dan kepimpinan Najib diterima dan disokong rakyat, transformasi dan inovasi politik telah berjaya menyatukan rakyat, menyakinkan rakyat demi mencapai wawasan Negara. 1 MALAYSIA..

No comments: