Tuesday, February 9, 2010

PKR & PAS mula tidak sehaluan

Berdasarkan ulasan Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin berharap Pas tidak melupakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam segala urusan perbincangan dan kerjasama dengan UMNO.

Beliau percaya sebarang perbincangan antara tiga parti itu akan membuahkan hasil yang besar, bukan sahaja kepada umat Islam tetapi seluruh rakyat negara ini.

Persaudaraan mantap dalam kalangan umat Islam, menurutnya, sudah pasti akan membawa keamanan dan kemakmuran kepada negara selagi ia berpaksi kepada al-Quran dan bukannya semangat perkauman sempit.

"Bagaimanapun saya agak hairan apabila Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bernada sama iaitu Pas sudah sedia berbincang dan bekerjasama dengan UMNO.

"Kehairanan saya adalah kerana kedua-duanya sebelum ini begitu keras (menentang) sebarang bentuk kerjasama dengan UMNO, duduk sembang pun tak mahu. Malahan Tok Guru sampai doakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya pecah perut," katanya.

Beliau berkata demikian dalam blognya, zul4kulim.blogspot.com di sini hari ini.

Dalam hal ini, Zulkifli menimbulkan persoalan kenapa perkembangan yang dianggap luar biasa itu berlaku selepas perbicaraan kes liwat Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berjalan di mahkamah.

"Saya nampak semacam ada perubahan sikap kepada pimpinan Pas. Apakah mereka menjangkakan sesuatu akan berlaku kepada Anwar, maka mereka mencari insurans sekarang ini? Pimimpin PAS N PKR HARUS MENGKAJI SEMULA HALA TUJU IDEALOGI MEREKA YG SUDAH TIDAK RELEVAN. YAKIN LAHHH.. KERAJAAN BN SAJA YG MEMBELA RAKYAT!!!..

No comments: