Monday, August 24, 2009

Kenyataan Nik Aziz dimana BENARNYA???

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak akan menarik balik kenyataan berhubung ketentuan syurga dan neraka terhadap penyokong UMNO walaupun didesak pelbagai pihak termasuk cendekiawan Islam.

Beliau menegaskan, kenyataannya itu berlandaskan hujah dan sesiapa yang ingin membantahnya harus mengemukakan bukti yang kukuh.

''Mengarut (tarik balik kenyataan) bukan lompat pergi lompat mari, tarik sorong tarik balik, bila saya kata berhujah,'' katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mingguan Malaysia hari ini melaporkan beberapa cendekiawan Islam menyelar Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kerana memutar belitkan kenyataan beliau sendiri berhubung ketentuan syurga dan neraka penyokong UMNO.

Sebelum itu, akhbar melaporkan, Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali meminta Menteri Besar Kelantan itu menarik balik kenyataannya kerana ia menimbulkan kecelaruan di kalangan umat Islam.

Ibrahim menyifatkan tindakan menarik balik kenyataan itu akan menyebabkan Nik Abdul Aziz dilihat lebih hebat dan berjiwa besar.

Masyarakat Islam terkeliru oleh kenyataan Nik Aziz yang dilihat sebagai ulama tetapi sanggup membuat kenyataan atas landas memanipulasikan politik dan Islam. Pendapat Anggun politik dan agama dua elemen yang berbeza jangan kerana kemaruk berpolitik sehingga isu agama dipermainkan. Siapa masuk syurga@neraka adalah ketentuan Allah Taala bukannya umat Nabi Muhammad SAW yang menentukan.

No comments: