Wednesday, February 11, 2009

“ Pengajaran daripada tumbangnya Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak ”

Permainan minda “Mind Games” Pakatan Rakyat pimpinan Anwar menjerat diri sendiri. Psikologi 16 Sept 2008. Hanya satu impian kosong cita-cita politik peribadi dan fatamorgana Anwar.

Tembelang dan kesombongan, kebiadapan pemimpin dan mantan Menteri Besar Perak menunjukkan wajah sebenar PAS dan penderhakaan JEBAT MODEN.
Sekali lagi kedaulatan dan kesucian institusi beraja. Sultan Perak diujicabar oleh pemimpin DAP Karpal Singh. Sebelum itu mengkritik teguran istana terhadap keputusan melucut jawatan agama yang dilucut Mantan Menteri Besar.


Sikap rakyat Perak yang marah dan mengundi protes pada BN Perak dibayar dengan harga yang mahal sekali. Dasar yang berat sebelah Pakatan Rakyat di Perak menimbulkan kesedaran dan keinsafan. Khususnya pemberian hak milik dan status tanah kepada golongan cina.
Seluruh wakil rakyat BN khususnya UMNO harus menjiwai rakyat dan menjalankan amalan mesra rakyat, prihatin masalah rakyat secara ikhlas, penuh tanggungjawab dan rendah diri. Seluruh jentera UMNO harus bersepadu dan mendekati golongan rakyat.


Pemimpin UMNO Pusat dan Tertinggi wajar bertindak proaktif menyelami citarasa, keperluan dan kehendak rakyat. Krisis ekonomi yang melanda negara memerlukan tindakan khusus. Inflasi, kebajikan kemiskinan tegar dan membantu usahawan serta PKS.

UMNO lahir di Istana. UMNO menyelamatkan raja pada zaman Malaya Union. Kini, UMNO mempertahankan kedaulatan raja Melayu.
Keperluan pendidikan sejarah dan penghayatan sejarah dititikberat di peringkat sekolah rendah dan menengah.

UMNO dan institusi beraja adalah relevan dan signifikan sekali ;
UMNO itu MELAYU,
UMNO itu ISLAM,
UMNO itu RAJA,
RAJA itu pohon,
RAKYAT itu akar.

Pemimpin UMNO harus dilihat bersih dan berimej bersih daripada rasuah, sifat sombong dan penyelewengan kuasa. Imej elit harus dikikis UMNO wajar kembali ke akar umbi.
Budaya demokrasi jalanan dan biadap serta budaya samseng adalah strategi murahan pembangkang. Semoga pemimpin PKR insaf dan kembali ke pangkuan BN dan UMNO di Perak boleh menjadi teori dominan di Kedah.
"Semoga BARISAN berjaya di Bukit Selambau dan Bukit Segantang, Perak".

No comments: