Monday, December 15, 2008

Kes Fitnah Penulis blog Raja Petra

Mahkamah Sesyen, menetapkan 6 Februari tahun depan sebutan semula kes penulis blog, Raja Petra Raja Kamaruddin, yang dituduh memfitnah Datin Seri Rosmah Mansor dan dua orang lagi dalam satu akuan berkanun.
Hakim Mohamad Sekeri Mamat menetapkan tarikh itu selepas membenarkan permohonan pihak pendakwaan, yang diwakili Timbalan Pendakwa Raya Anselm Charles Fernandis, supaya kes itu disebut semula selepas Mahkamah Tinggi membuat keputusan terhadap permohonan Raja Petra supaya perbicaraan kes fitnah terhadapnya dikembalikan ke Mahkamah Majistret.
Mahkamah Tinggi menetapkan 20 Jan tahun depan untuk mendengar permohonan tersebut.
Mohamad Sekeri juga membenarkan permohonan pihak pendakwaan untuk meminda pertuduhan kedua dan ketiga dengan menambah perkataan “Leftenan” pada baris ketiga dan keenam dalam kedua-dua pertuduhan itu. Dengan pindaan itu, pertuduhan kedua adalah “Leftenan Kolonel Abdul Aziz Buyong”
manakala pertuduhan ketiga adalah “Leftenan Kolonel Norhayati Hassan”. Semoga tiada lagi penulis2 blog selepas ni yg menjadi pengkianat bangsa, menabur fitnah di laman blog, menghina & mencaci bangsa sendiri tanpa bukti.
EEEnoughhh!!!...Lebih baik kita fikirkan macamana membela bangsa yang dicemari oleh Parti Pakatan Rakyat.

No comments: