Sunday, March 28, 2010

BN wajar tentukan calon Hulu Selangor

Calon Barisan Nasional (BN) akan diumumkan dalam masa terdekat calonnya yang akan bertanding pada Pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor. Menurut Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, penentuan calon akan dilakukan selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan perbincangan dengan pimpinan tertinggi BN.

Kerusi Parlimen Hulu Selangor kosong berikutan kematian penyandangnya, Datuk Dr.Zainal Abidin Ahmad, kelmarin. Pada pilihan raya umum lalu, Allahyarham yang bertanding atas tiket Parti Keadilan Rakyat (PKR) memenangi kerusi berkenaan selepas menewaskan calon BN, Datuk G.Palanivel dengan majoriti tipis 198 undi.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mengumumkan tarikh penamaan calon dan pengundian bagi pilihan raya kecil Parlimen tersebut pada 2 April ini.

Selain MIC, UMNO Selangor turut dikatakan mahu supaya calonnya bertanding pada pilihan raya kecil itu nanti. Ditanya peluang BN dalam pilihan raya kecil tersebut, Muhyiddin yakin parti itu mampu merampas kembali kerusi berkenaan berdasarkan banyak fakta dan bahan yang boleh memberi isyarat kepada rakyat siapa yang seharusnya dipilih.

Bagaimanapun, kita tidak hendak terlalu yakin. Kita akan bekerja keras kerana kita tahu pengundi adalah 'raja' yang akan menentukannya. "Jentera parti sentiasa bersiap sedia dan akan bekerja keras serta tidak bersikap leka di sebalik pelbagai kelemahan yang terserlah dalam pakatan pembangkang,"

Kita harus bekerja untuk BN dan menenangi calon BN di Hulu Selangor. Dengan ada senario pembangkang PKR yang kucar kacir seperti telur dihujung tanduk. Kita boleh menang dan merampaskan kembali kawasan Parlimen Hulu SELANGOR Insyallah...ALLAH SWT bersama dengan orang-orang yang sabar, mempejuangkan bangsa dan negara, bukannya menghuru harakan negara..hi3... 1 MALAYSIA..

No comments: