Friday, August 15, 2008

Membuka UiTM kepada bukan Melayu – Pengkianat Bangsa oleh PKR.

Sememang Allah tidak memberi kemenangan PKR dan sekutu dalam Pilihanraya 8 Mac lalu PKR bukanlah pembela kuasa politik, teras dan tunjang Melayu dan bangsa cadangan Tan Sri Khalid Ibrahim agar UiTM dibuka kepada pelajar bukan Melayu.

Ketuanan Melayu dan bumiputera digasak dan diugut dalam beberapa bulan selepas pilihanraya umum 2008. Pemberian biasiswa JPA kepada bukan Melayu, sebelum itu MRSM dibuka kepada bukan Melayu. Yang anihnya, komuniti cina enggan menyertai sekolah kebangsaan di peringkat rendah dan menengah. Malah komuniti cina menolak peringkat ada subjek hubungan etnik diperingkat IPTA suatu masa dulu. Kini 10% ambilan pelajar UiTM dibuka kepada pelajar bukan Melayu.

UiTM adalah ilham cetusan Dato Onn Jaafar. Sewaktu MARA bergelar RIDA. UiTM adalah persoalan maruah, kubu nasionalis, bakal pemimpin Melayu dan bakal pewaris Umno malah lubuk kekuatan Umno. Kita tidak dapat membayangkan PKR dan sekutu Pakatan Rakyat memerintah negara.

Idea jahat, berbisa, nakal ini wajar ditolak dan dibunuh serta ditanam tanpa nisan dalam lipatan politik dan sejarah pendidik negara. Melayu berhemah tetapi tidak lemah, percaya!...

No comments: